Com funciona Oidà per a productors i comerços?

A Oidà tens a disposició una pàgina personal, completament gratuïta, on podràs vendre els teus productes d’alimentació.

Oidà, comencem!

A Oidà tens a disposició una pàgina personal, completament gratuïta, on podràs vendre els teus productes d’alimentació.

En altres paraules, posem a la teva disposició un eCommerce per al teu negoci.

Per poder fer ús d’aquest eCommerce, no necessites cap infraestructura ni coneixements de programació, només et caldrà tenir WhatsApp. El WhatsApp serà l’única aplicació que et caldrà per utilitzar Oidà, així que si encara no la tens, et convidem a descarregar-la.

A través de la teva pàgina personal, podràs mantenir informats als teus clients de quins productes ofereixes. Els clients podran seleccionar els productes i la quantitat que desitgen comprar. Un cop finalitzada aquesta selecció es crearà una “llista de la compra” que els teus clients t’enviaran via WhatsApp. Podràs procedir a completar la compra directament amb el client pel xat del WhatsApp de manera autònoma (lliurament a domicili o in situ, segons la teva preferència) i a finalitzar el cobrament.

Com has pogut veure no es tracta d’un eCommerce en el sentit tradicional, ja que a Oidà no es realitzen transaccions econòmiques ni es conclouen les compres. Més aviat prescindim de la tecnologia de l'eCommerce facilitant la venta directa entre client i productor simplement utilitzant el WhatsApp.

Hem ideat aquesta estratègia per posar a disposició de tots els petits productors i minoristes de productes d’alimentació d’arreu del territori català, una tecnologia d’avantguarda que permeti competir amb els supermercats i les grans multinacionals de l’alimentació.

{}

Quant costa?

Res.

El projecte és de caràcter social, i té l’objectiu d’accelerar tecnològicament tots els petits productors/minoristes en el sector alimentari dins el territori català. Per tant no hi ha cap cost per fer ús d’aquest servei.

{}

Com gestiono les meves comandes?

Hem ideat un sistema molt senzill i intuïtiu per poder gestionar-les.

Si fas un ús regular d'Oidà per a la venta dels teus productes, és possible que tinguis molts xats de WhatsApp per gestionar. Això pot ser una mica confús i per aquest motiu el sistema ideat és senzill i molt intuïtiu.

Dins la pàgina “llistes rebudes” podràs seleccionar de manera ordenada totes les comandes rebudes per WhatsApp. Això t'ajudarà a gestionar-les. Per cada comanda tindràs a disposició 4 botons:

  • CONFIRMAT: Aquest botó es veurà de color un cop hagis confirmat la comanda que un dels teus clients t’haurà enviat per WhatsApp. Per confirmar una comanda, clica sobre el link de confirmació del missatge que hauràs rebut del teu client des del WhatsApp.
  • PREPARAT: Per recordar-te quines llistes de la compra has preparat per als teus clients, podràs clicar aquest botó. D’aquesta manera podràs visualitzar totes les llistes ja preparades i que només els hi cal ser entregades.
  • ENTREGAT: Clica aquest botó en el moment d’entrega d’una comanda al teu client. En aquest moment aquesta comanda quedarà automàticament arxivada i no caldrà que hi pensis més.
  • ELIMINA: Quan una comanda es cancel·la, podràs eliminar-la també des de la pàgina “llistes rebudes”.

A través d’un filtre present a dalt de la pàgina, podràs visualitzar amb rapidesa les comandes pendents de confirmar, les comandes ja confirmades, aquelles que ja has preparat pel seu lliurament i, finalment, aquelles que ja han estat entregades i que ja no cal pensar-hi. Esperem que aquest sistema et pugui ser d’utilitat.

{}

Com es realitza el pagament?

El pagament no es realitza dins la plataforma.

Al no tractar-se d'un eCommerce estrictament parlant; el pagament no es realitza dins la plataforma. És a dir, no hi ha transacció econòmica en el moment que el client envia la seva llista de la compra.

La gestió del pagament, per aquest motiu, resta a les teves mans. Allò que Oidà et permet, és entrar en contacte directe amb el client i tenir a disposició la llista dels productes i la quantitat sol·licitada. Serà tasca teva indicar al client quina modalitat de pagament haurà de realitzar segons les teves preferències (en efectiu, PayPal o altres sistemes).

T’aconsellem, no obstant, indicar a la teva pàgina personal – dins la secció “informacions”- quina modalitat de pagament prefereixes. D’aquesta manera quedarà clar davant el teu client i no hi haurà sorpreses inesperades.

{}

Com es duu a terme l’entrega?

El lliurament dels productes es realitzarà segons la disponibilitat del productor.

Al no tractar-se d’un eCommerce pròpiament dit, no podem preveure cap solució logística pel que fa a l'entrega dels productes. Si ho haguéssim fet, deixaríem fora d’Oidà una part dels petits productors i minoristes del sector de l'alimentació que no tenen les eines per gestionar aquesta logística. El nostre objectiu és aconseguir que aquesta tecnologia que oferim sigui accessible a tothom, amb més o menys recursos.

Per tant, la decisió en l'entrega dels productes es farà segons la teva disponibilitat. A nivell informàtic et donem la possibilitat d’escollir entre aquestes dues opcions:

  • LLIURAMENT A DOMICILI: Tria aquesta opció si tens la disponibilitat logística per entregar a domicili els teus productes. En aquest cas pots preestablir un preu específic per a les entregues o bé un preu “variable” per avaluar de tant en tant els costos dels lliuraments.
  • RECOLLIDA A LA BOTIGA / PRODUCTOR: En el cas que no estiguis disposat a fer entrega a domicili, pots preparar la recollida in situ. Aquesta solució va tenir una bona rebuda durant el confinament i el temps de quarentena. Ara pot ser, també, una bona solució per estalviar temps de compra als teus clients i una bona ocasió per conèixer-los cara a cara i mostrar-los l'espai de la botiga /negoci.
{}

Com informo als meus clients que tinc una pàgina a Oidà?

Amb un sol clic.

Per donar a conèixer als teus clients que disposes d’una pàgina on vens els teus productes, hem creat un enllaç: oida.cat/nomdelaempresa i que funciona de la següent manera:

Entra a la teva pàgina personal, a dalt a la dreta, veuràs un botó verd amb una fletxa marcant direcció a la dreta. Si el cliques, podràs crear automàticament un enllaç de la teva pàgina personal per poder-la compartir amb els teus amics i clients. Així tindran l'accés a la teva pàgina a Oidà.

Sota la teva imatge de perfil, clicant sobre el botó blau, pots realitzar la mateixa acció.

{}

Petits consells per millorar l'experiència d'usuari.

Alguns consells d’ús per a Oidà:

  • Inserir bé el preu
  • Carregar la imatge del perfil i de la portada
  • Carregar més imatges per cada producte
  • Inserir una bona descripció del teu negoci, de qui ets.. etc.
  • Inserir informacions per cada un dels teus productes
  • Quan et trobis amb algun error, avisa’ns.